Powódź z nieba

2
« of 13 »

PL

Przedstawione fotografie – podobnie jak chmury Alfreda Stieglitza – ilustrują stany emocjonalne autora w czasie trwającej zimy. Odzwierciedlają one uczucia o różnym nasileniu, zarówno o charakterze łagodnym, jak i gwałtownym. Niektóre nastroje mają typowy charakter, inne odbiegają od normy i obrazują skomplikowane stany emocjonalne. Fotografie oddziałują zarówno jako odrębne, samodzielne obrazy, ale można je odbierać także jako złożoną z wielu elementów całość.

Okres zimy to przede wszystkim czas wielu stanów depresyjnych i trudnego życia uczuciowego. Jednak występują w nim także momenty lepszego nastroju, wywołane nie tylko poprawą pogody, ale również innymi czynnikami zewnętrznymi. Niezależnie od zamierzeń autora zdjęcia zaczynają żyć własnym życiem i różnie oddziałują na odbiorców. Jednak intencją autora jest skupienie się na uczuciach, które powstają w trakcie długo trwającej ciężkiej pory roku. Przedstawiony cykl fotografii nawiązuje do cieknącej chmury.

Celowe zastosowanie negatywu wprowadza niepewność przedstawienia. Każdy odbiorca może znaleźć w cyklu coś, co go szczególnie zainteresuje, najlepiej interpretować go według własnych ocen bez wnikania w uczucia i zamierzenia autora.

EN

The presented photographs—similar to Alfred Stieglitz’s clouds—illustrate the author’s emotional states during the ongoing winter. They reflect feelings of varying intensity, both mild and intense in nature. Some moods are typical, while others deviate from the norm and portray complex emotional states. The photographs function as independent, standalone images, but can also be perceived as a cohesive whole composed of many elements.

The winter period is primarily a time of many depressive states and challenging emotional experiences. However, it also contains moments of improved mood, brought about not only by better weather but also by other external factors. Regardless of the author’s intentions, the photos take on a life of their own and have different impacts on viewers. Nonetheless, the author’s intention is to focus on the feelings that arise during the long, harsh season. The presented photo series refers to the concept of a flowing cloud.

The deliberate use of negative introduces ambiguity into the representation. Each viewer can find something particularly intriguing in the series, and it is best interpreted according to one’s own perspectives without delving into the author’s emotions and intentions.